Kompis Som kärt Hållen

Att se sina vänner ledsna får mig att må dåligt, att se mina gamla vänner må dåligt är lika illa. Jag har förstört för mig själv och det är inget jag fruktar att tala om . Men jag har upplevt mer än vad alla tror. Att försöka ta tillbaka sina vänner är nog det svåraste man kan göra, det märker jag nu, jag har pundat bort dom bästa, struntat i dom flesta, och glömt det mesta. En sådan sak går inte att ta tillbaka. Att bygga sig uppåt från ett hål man skapat sig är det svåraste som finns, enligt mig går det inte. Jag menar ingen liten uttorkad vatten pöl, jag menar ett hundratusentals meter djupt, svart, deprimerande hål. Det enda som finns kvar är byggställningarna, Bygg dig en ny start, Enda möjligheten som funkar. Även dom det ska tära för dom nära stående, finns det alltid någonting kvar, Äkta vänner. Har man tur som jag, så har man ett par sådana som kan hjälpa en uppåt mot en ny start. Att visa sig glad i mitt skal är tydligen sällsynt just nu, Men jag tackar för den sällsynhete. Jag kommer göra det till en tradition så småning om. Allt jag talar om för er kommer från ett svart hjärta som sakta visar den röda sidan. Att be om åska och regn i fint väder, är som att gå i mina fotspår. Gör det aldrig. Idag ger jag mina vänner all hjälp dom kan få. För den rena början jag skrev om, "Att se sina vänner ledsna får mig att må dåligt, att se mina gamla vänner må dåligt är lika illa"  Får du inte skuldkännslor för det illa du gör mot dina vänner, då ska du inte ha några. Ungdomen är tunga år, men gör det lätt. håll kvar den du en gång hållit kär, kompis som partner,

"Vi är inte fiender, utan vänner. vi får inte vara fiender. Även om glöden har svalnat ska inte banden mellan oss brytas. Minnets mystiska strängar darrar när de vidrörs och de kommer att vidröras av de goda människorna vi har längs inom oss. "- Abraham Lincoln. 1809-1865

// Lindvall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0